pondělí 21. května 2018

.../72/

A je tu nový týden.
Venku pěkně, ale my dneska doma, pan Há má tento týden poslední kontroly, pak snad až do konce prázdnin "volno". Jen na recepty na léky na dva měsíce, já taky....
Víkend byl pěkný, pracovní, rušný a slunečný.

Na záhoncích k semínkům přidány saláty, ve foliovníku papriky, rajčata, okurky a dýně. Od každého pár....uvidíme, co dozraje.
Cukety paní zahradnice neměla namnožené, respektive první dávka vyprodaná..., budou příští týden.


Jahody kvetou....meduňka bohatá, máty plný zbytek záhonku, nemám to srdce jí vyhodit....


Bylinky / nové / si zvykají....


Koupila jsem si několik levandulí, dala jsem je na dvorek, v předzahrádce mi letos vymrzly. Tak až se rozrostou, na podzim je tam přesadím a uvidím...Ten jeden záhonek je takový mišmaš....


Foukal správný vítr / ne do vsi a na domky..../, tak jsme spálili nějaké dřevo ze staré kůlny, ale vpravo je vidět hromada na rozřezání a přebrání. Něco projde krbovkami, něco na ohništi...


Ve městě jsou kosatce v plném květu, nám na kopcích jdou teprve do poupat....I pivoňky.


Zalétnuté semínko bezinky už je pěkný keř, tak budou květy a plody "z vlastního".... Ještě den dva a rozkvete.


Koupila jsem si nový keříček, prý vřesovec, musím nastudovat...


V louce zase orchidejky, ale letos méně, bylo víc sucho, stejně tak skoro nebyly blatouchy u potoka.


Jedna větvička kaliny doma ve váze. Už pomalu odkvétá, země pod ní je jako nasněžená....Tak ještě jedna do vázy....


Nejen zahradou živ je člověk, dopletla jsem ponožky pro maminku k svátku. A nahodila na další pár. Ale už jsem to nevezla domů, to převážení mě nebaví. Tady si vymyslím jinou práci.
Ještě začistit a zabalit. Antonie bude za chvíli....
K tomu ještě dvě cesty za maminkou a víkend je fuč.


Na domku jsem vařila bleskově, v sobotu dušená "čínská" zelenina s rýží a salaát, v neděli fazole s párkem v rajčatové omáčce. Takže dneska udělám kuře, / kuře 100x jinak /, hihihi, noky a salát z červené řepy.
A musím si najít malý batůžek na domek, když jdu jen s tabletem a foťákem za maminkou.....
A když nenajdu, musím spíchnout.
Na šití bych toho měla víc, ale počkám na horší počasí.
Jdu.

Hezký den i týden všem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...dneska mě žebra

 bolí hrozně, asi se přidala i zpětná změna jara k zimě.....A vstavala jsem levou zadní a ještě asi nebyla moje, hihihi. A vůbec k lepšení n...