úterý 31. října 2017

...pro změnu

zase mlha a prší...hihihi.

Takhle temné to bylo ještě včera večer, pak se nebe vyčistilo...a ráno zase mraky, mlha a momentálně drobně mrholí.


Já, konečně, došila kupu zvířat, chvílemi to byl boj, ale je to za mnou....Ten zelený vlevo je tak trochu mrzáček, má jedno rameno kratší, jedno níž. Ale máme inkluzi, takže zapadne do kolektivu, plánuju mu dát mašli kolem krku s uzlem posunutým na "choré" ramínko. Když tak zůstane doma, nikam ho nedám....


The animals stitched, waiting for a gift for the children in the family.

Nevím, kam s nimi, tak jsem je posadila na čtecí křeslo za dveřmi pokoje...


A co jsem ještě včera dělala ? Zase jsem se maličko vrhla na rodokmen rodiny. Nejdál jsem pokročila s rodinou mé maminky. Samozřejmě, začátek je vždycky nejtěžší, ale na to máme jí, aby nám vyprávěla o svých tetách a rodině vůbec. Ona ráda...Já taky.Tam jsem se dostala až do roku 1820.
S tatínkovou rodinou je to horší, tam už nikoho nejbližšího nemáme a v mládí mne to nikdy / bohužel, myslím si teď / nenapadlo, vyptávat se. Navíc můj dědeček z otcovi strany byl nemanželské dítě, jeho matka byla chvíli ženou horníka z Březových Hor u Příbrami, který zahynul v roce 1892 při důlním neštěstí....Dědeček se ale narodil v roce 1896 a po jeho matce dál marně pátrám. Z doslechu od mojí maminky vím, že jeho sestra ??? se prý zlobila na matku, že ho dala do sirotčince ??? Ale o žádné sestře nic nemůžu najít, že by to byla dcera horníka, co si ho vzala a ten byl vdovec a měl děti ??? o které se starala??? Jak dlouho ??? Je to tedy fuška, když tápu.....Asi se nic moc nedozvím, třeba víc z osobní návštěvy na matrice. Ale to je pro mne "z ruky".
A pak ještě pár informací o rodině pana Há...Taky málo známých věcí, tohle je problém "přistěhovaleckých" rodin, když mají pátrat  o minulosti v místě rodiště a nikoho tam už neznají....
Navíc dost matrik není ještě digitalizovaných...Hlavně ty menší, a ty já zrovna potřebuju, páč jsem ze skromných poměrů.


I'm looking for information about our family on the registers. It's a tough job, over the Internet and I have little information. My family and my husband lived in another county and almost all of them died, it's hard work.

Psaní / a myšlenky / mi přerušila dcera s vnučkou, pěkně jsme povídaly...A koukaly na sebe....

Já jdu vařit a uklidit v šití. Teď budu potřebovat pana Há, zaměstnám ho vytáhnutím střihu na malou S. Atd, atd....
Hezký den všem.

2 komentáře:

  1. To jste dobrá, že jste tak hluboko v minulosti. Také se snažím pátrat v digitalizovaných matrikách, ale bohužel mi dělá problém přečíst staré písmo. Hezký den Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně taky moc nejde číst..ale asi jsem měla štěstí na matrikáře=kněze, co se snažil neškrábat a dožil se vysokého věku. Horší je to pak s němčinou a švabachem či čím to píšou...tam to vzdávám....Hezký den a díky za návštěvu....Milky

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...to bude na

 dlouhé lokte, ta moje léčba zlomených žeber. Vysadila jsem léky proti bolesti, no, zatím nic moc, ale žiju. Pořád spím v polosedě a nesmím ...