pátek 15. prosince 2017

...není to vánoční

film, ale narazila jsem na něj při kontrole své filmotéky.
Narazila a pustila.

Jedna z recenzí na internetu...
Divná doba tehdy, divná i teď. Zase jinak, ale spousta lidí myslí jen na  SEBE...

Nejsem si úplně jistej, jestli zvrácenost komunistického režimu může fungovat takhle personifikovaná do jedné "obyčejné" ruštinářky. Jestli to v téhle podobě osloví mladší generaci (nebo naopak pamětníky, kteří se chtějí tvářit, že komunismus byl hrozně fajn). Na mě to zapůsobilo velmi, i když jsme těsně před revolucí měli ruštinářku mladou, výbornou a normální, která k nám do pohraničí přišla z Prahy za trest. Úplně drobnou výtku bych měl ke castingu - doba osmdesátých let byla taková, že rodiče osmáků byli ve věku max do čtyřiceti, takže tady to s věkem účastníků třídní schůzky malinko přepískli. Což ovšem nic nemění na tom, že například Martin Havelka byl výbornej. Stejně skvělá byla i Zuzana Mauréry, především v historce s partyzánem a v závěrečné scéně, která nádherně ukázala zvrácenost i doby porevoluční. A poslední pohled učitelky do kamery před titulkama, to je ksicht na Oscara.(2

Učitelka / 2016/

Moc jsem o filmu neslyšela, mám pocit, že vím, proč. Ale nešť, každý víme své. Jdu péct cukroví.

                                                Hezký večer všem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...dneska mě žebra

 bolí hrozně, asi se přidala i zpětná změna jara k zimě.....A vstavala jsem levou zadní a ještě asi nebyla moje, hihihi. A vůbec k lepšení n...