středa 11. června 2014

....horko, hic, parno, vedro, horúčava, pařák

nějak si na další slova, vystihující stav posledních dní v počasí, nedovedu rychle vzpomenout...
Na dnešek vyhrožovali bouřkami, kroupami, ochlazením. Noo, nic moc se zatím neděje. Možná až v noci, protože bouřka ví, že efektněji vypadají blesky ve tmě a hrom taky ví, že lidi vyděsí víc ze spánku než u práce...nebo zábavy.

Několik uplynulých dní jsme s panem Há byli na domku, vedro tam bylo "příjemnější". Kamenný domek z konce 19.století je v létě chladný a v zimě ještě chladnější....hihihi.....


Pohled na  kvetoucí kosatce, příští týden už je budu uschlé odstříhávat.



Maličko rozmazaná denivka, jedna z několika, těm dalším se moc kvést nechce.


Jediný květ tmavě červené pivoňky, ty mám nejradši.


Džungle alpské chrpy ???, kopretin, to červené nevím, jak se jmenuje, ve spodních partiích levandule,
druhý vrh....


Mini bohyška, nehrne se v růstu, ale zůstává s námi...


Zatím první květ plaménku.


Poupata bílé a růžové pivoňky v neděli večer. Skoro stejně vypadaly v úterý, když jsem odjížděli domů.
A já 4 ustřihla.


Zatoulaný česnek.



A jiná  bohyška pod útiskem vrbiny a barvínku...


Naše královna, jediná veliká, věrná po několik let.


A to jsou ta poupata pozdě večer v teplíčku paneláku a s čerstvou vodičkou...Ta jim venku dost chyběla.


No a tady jsou bílé dneska odpoledne, růžová je, bohužel, už na rozsypání....a ty bílé začnou padat zítra. Vždyť to znáte. Ale chtěla jsem si je trochu užít, protože až do pondělního rána mám pohotovost a nikam se moc nedostanu...


Venku fučí vítr, je zataženo, teplota klesla tak o 3 stupně, jinak nic moc.
Jdu za panem Há.
Jestli se ochladí, mám zítra odpoledne šicí práci, slíbila jsem pokrátit dvoje kalhoty pro známou, kolegyni v práci ušít běhounek na stůl a sobě tři krátké záclonky na domek do kuchyně. Mám v syslírně 100x150 cm jemný bílý len, ten na tři kousky rozřežu, mám malá okýnky...

Moc se mi líbí u Lenky včelky ty na chalupu, ale já mám látku jen na vršek. 



Dobrou noc...

2 komentáře:

  1. Miládko u nás průtrž mračen, nemusela jsem zalívat:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně vám to kvete. U nás v Praze je žádné bouře moc nekonaly. Sice hřmělo hodně, ale spadlo pár kapiček.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...hezké Velikonoce všem....

*obr. z Pinterestu