sobota 13. dubna 2013

....když pozdě vstanu....

Když pozdě vstanu, nadělám asi více práce, v menším čase to, co bych pomalu dělala celé dopoledne. Vstávala jsem = byla jsem lehce probuzena panem Há, který mě chodil kontrolovat, zda dýchám ???? = před desátou hodinou, uvařila jsem, upekla koláč, vyprala jednu pračku a uklidila koupelnu.
Samozřejmě jsem naplnila čas, který jindy pan Há naplňuje sledováním lyžování, tenisu, formulí 1, předpovědi počasí, hokeje, fotbalu...politických rozprav atd.atd., tak tento jeho čas jsem mu naplnila drobnými úsluhami z jeho strany v kuchyni....připrav pečící papír do pekáče, oloupej 6 vařených brambor k obědu, zamíchej to či ono....
Ale hlavně mi nakrouhal zelí, protože já se tohoto ručního nástroje bojím a krájela bych to ručně. Čtvrtku nahrubo do polévky, zbylé tří čtvrtiny jemněji , udělala jsem salát.
Vařila jsem totiž polévku "kozí brada", kterou vychvalovala moje sestra v pondělí, že ji jí i jinak velice vybírávý syn Tomáš. Dobré je ho při obědě sledovat, jak preparuje pro jiné lidi libové maso....hihihi....Sorry Tome....
Takže dneska recept , jak jsem ho dělala já.
Kozí brada.
6 oloupaných na kostky nakrájených syrových brambor se dá vařit do lehce osolené vody
kmín
já dala čtvrtku hlávky hrubě nastrouhaného zelí, v receptech na netu je na trojúhelníčky větší velikosti
trochu  polévkové Babiččiny zeleniny
tři stvoly řapíkatého celeru, nakrájeného,že
já dala přes půl kg uzeného nakrájeného na střední kostičky, na netu škvaří slaninu nebo i salám nebo klobásu a pak to i s tím omastkem použijí ??? nevím
no a vaří se to
pak šlehačka a může se maličko zahustit / moukou nebo hotovou světlou jíškou /
moje sestra ještě dává kromě šlehačky smetanu do kávy, tekutou nebo sušenou, říká, že pak to má ten správný šmak, no, nevím...



Snad jsem na nic nezapoměla, sestra vaří z kila a půl uzeného, když se jí sejdou všichni chlapi doma, má co se ve vaření ohánět...
To na pánvi za hrncem s polévkou jsou obalované Olomoucké syrečky, minule nám je mladí přivezli, vyrábí se ne v Olomouci, ale v Lošticích,kde zeť pracuje u nějaké firmy na cosi, nevím. To je cca 10-14 km od Olmiku směrem na Mohelnici, sýrovníci tam mají svou prodejnu i muzeum výroby.
Trochu mně vytekly, ale byly moc dobré, normálně v trojobalu, s vařeným bramborem a tím zelným salátem.

Teď si projdu blogy, počtu si, pak snad začnu ty dva slíbené obaly...
Ráno bylo venku slunce jako u moře, teď připluly temné mraky a ochladilo se. Na kopcích pršelo, bylo to vidět od nás z kuchyně jako mlžný opar.





1 komentář:

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...to bude na

 dlouhé lokte, ta moje léčba zlomených žeber. Vysadila jsem léky proti bolesti, no, zatím nic moc, ale žiju. Pořád spím v polosedě a nesmím ...