čtvrtek 5. dubna 2012

56/365

Mělo celý den pršet,ale nakonec to šlo.
Byli jsme v Javoříčské jeskyni. Předtím mi to nějak nedošlo, ale cestou jsme procházeli památníkem se společným hrobem 38mi javoříčských mužů, které 5.5.1945 postřílela banda esesmanů ustupujících před Rusy. Muže postříleli, stavení vypálili. Bohužel, skoro každý cíp naší země nese následky nějakého útoku na lidi....


Cestou lesem k jeskyním jsme se pěkně prošli. Byli jsme jen my čtyři, výklad mladého muže byl poutavý a jeskyně jsou opravdu krásné.
http://www.jeskynecr.cz/cz/jeskyne/javoricske-jeskyne/

Cestou zpět jsme se zastavili v Bouzově, naobědvali se v Hotelu Bouzov, kde měli, mimochodem, taky moc pěknou velikonoční výzdobu...
A v jídelníčku na dnešní zelený čtvrtek i menu s velikonoční nádivkou...
A zelené pivo, to si ale z nás nikdo nedal.

No a pak jsme vyšli na kopec a prošli anglický park okolo hradu, bylo zavřeno. V této době mají otevřeno jen o víkendu. Tak dovnitř až někdy jindy.
A odtud už vedla cesta do Loštic, to je městečko, kde s vyrábí Loštické=Olomoucké tvarůžky.Do muzea jsme se, bohužel, nedostali, je to jen na objednávku minimálně 24 hod. předem a nejméně 8 osob. Ale nám to nevadilo, zašli jsme do firemní prodejny a nakoupili něco produktů. Dokonce nějaké s panem Há povezeme vlakem domů....

prodejna, muzeum je vlevo od ní, cca 100 m do uličky


kašna na náměstíčku

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...dneska mě žebra

 bolí hrozně, asi se přidala i zpětná změna jara k zimě.....A vstavala jsem levou zadní a ještě asi nebyla moje, hihihi. A vůbec k lepšení n...